משאבות ומערכות וואקום

משאבות / מערכות הוואקום כיום הן חלק בלתי נפרד מתהליכים באפליקציות רפואיות ותעשייתיות, נעשה שימוש נרחב בטכנולוגיות השונות של משאבות הוואקום בבתי חולים, מפעלי מזון ומשקאות, מפעלי תרופות, מפעלי עיבוד שבבי, מפעלי אלקטרוניקה, מפעלי פלסטיק (הזרקה) ועוד. למעשה ניתן לומר כי נעשה שימוש במערכות הוואקום כמעט בכל תחומי התעשייה הרפואה והמחקר.

 עקרון פעולתן של משאבות הוואקום התעשייתיות אינו משתנה גם כאשר סוג המשאבה משתנה.

משאבות הוואקום מסירות מולקולות אוויר / גז מהתא (או כל אובייקט אחר) בו נרצה ליצור וואקום, ככל שהלחץ בתא יורד כך הסרה של מולקולות נוספות הופכת קשה יותר ויותר. לכן מערכות הוואקום חייבות להיות מסוגלות לעבוד בטווח לחצים רחב במיוחד, בדרך כלל טווח הלחצים נא בין 13 ל – 1.3 mbar, ובמקרים מסוימים כמו  למשל אפליקציות מדע ומחקר הלחץ מגיע אף ל – 10-11 mbar. על מנת לעמוד במשימה יש להתאים את המשאבה למשימה ואף להשתמש בעת הצורך במספר משאבות במקביל. לדוגמה ניתן לחבר מספר משאבות בשרשור כאשר כל אחת אחראית על תחום לחצים אחר, או להשתמש ביותר מטכנולוגיה אחת על מנת להשיג את לחץ הוואקום הרצוי.

בתחום משאבות הוואקום ישנן מספר טכנולוגיות כגון: תזוז חיובית (Positive displacement), קינטית, לכידת גז, העברת גז ועוד. לכל אחת מהטכנולוגיות הנ"ל ישנם סוגים שונים של משאבות שפועלות בהן לדוגמה: להבים, בורגי, אונות, טבעת מים, צנטרפוגלי, בוכנתי ועוד.

כמו כן קיימות משאבות מוזרקות שמן (סיכוך) אשר מותאמות בעיקר לאפליקציות תעשייתיות, ומשאבות נטולות שמן אשר מותאמות בעיקר לאפליקציות רפואיות וכדומה.

 

חברת מחוללים בע"מ מספקת פתרונות וואקום מלאים לכלל התעשיות. משאבות הוואקום של חברתנו מיוצרות מאיכות חומרים ורמת בקרה בסטנדרטים מהגבוהים שניתן למצוא בתחום. כמו כן תהליך הייצור של המשאבות והמתקנים השונים קפדני ועומד בכל תקני האיכות המחמירים ביותר. בנוסף המשאבות עומדות בכל התקנים הנדרשים לשימוש באפליקציות רפואיות מזון וכו'. אנו מתמחים במערכות וואקום לרפואה העומדות בתקן 93/42/EEC, משאבות יחידות דופלקס, טריפלקס בעלות מערכות בקרה חכמות ופשוטות לתפעול ותקשורת לבקרה מרחוק. וכן כל האביזרים הנלווים והנדרשים ע"פי התקן.

 

רשימת עמידה בתקנים.

  • ISO 9001:2015
  • ATEX Directive 2014/34/EU
  • Council Directive 93/42/EEC

 

 

מפרט טכני

ספיקה

11 - 15,558 מק"ש (m3/h)

לחץ וואקום

0.04 - 1000 מיליבאר (mbar)

קירור

מים / אוויר / שמן

מערכת שימון

מוזרק שמן או נטול שמן